OK. Je kinderen kunnen al aardig voor zichzelf zorgen. Je professionele carrière gaat prima.
Maar dan. What’s next?
Nou. Je gaat bijvoorbeeld met wat jongens bij elkaar zitten om een beetje muziek te maken. En voor je het weet ontstaat er een sound waarin alle muzikale invloeden terugkomen uit de tijd dat er nog geen grijs in je haar zat. Brit Rock, New Wave, Electro. Het ene na het andere nummer ziet ‘t licht.
Na een kleine brainstorm blijkt Crossover Electro Pop wel een mooie omschrijving van de sound en de naam van de band wordt WARE, als in hardware/software.
Met wat eenvoudige camera’s storten jullie je dan ook maar gewoon vol op de eerste videoclips. En wat tijd en 50 euro later staan ook die erop.
Na een jaar van creatieve explosies is daar het eerste podium. Piepklein en met een zeskoppig publiek. Super enthousiast. Dat wel.
Een week later word je geboekt als voorprogramma voor China Crisis. Wat? Ja! China Crisis. De band die in de jaren tachtig/negentig enkele grote wereldhits op z’n naam schreef en nog steeds in Europa en de USA voor volle zalen speelt... Een paar maanden later is er de release van het album ‘Higher’. En alsof het niet gekker kan pikt Spotify jullie single 'Electric' direct op en promoot deze in hun New Alternative playlist. Sta je opeens 20 weken tussen grote namen als Editors en Flaming Lips.
Dan klinkt de single ook nog eens uit de radio. Magisch! Ruim 400x via lokale zenders door heel Nederland. Kranten en zenders beginnen te bellen voor interviews. Te gek.
Het lijkt een jongensboek maar dit is toch echt het waanzinnige verhaal van de Leidse band WARE.